سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

با ویژگی های درمانی اسطوخودوس آشنا شوید

یکی از ویژگی های درمانی این گیاه بسیار موثر، این است که برای درمان بیماری های اعصاب بسیار موثر واقع شده است. اسطوخودوس را با کمی آب جوش دم گذارید و یک استکان آن را قبل از خواب بنوشید. تسکین دهنده اعصاب بوده و به شما آرامش می دهد. این گیاه خواص بسیار زیاد دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی انها می پردازیم.

منابعی از لینک ها و سایت ها:


اسطوخودوس چیست


اسطوخودوس


خواص اسطوخودوس


اسطوخودوس و مراقبت از مو

مراقبت از مو اگر از ریزش مو یا سایر شرایط دیگری که بر کیفیت موها تاثیر می گذارید، از شامپو بر اساس اسطوخودوس استفاده کنید. با این حال، برخی از محصولات آرایشی ارگانیک می توانند بسیار گران باشند، در حالی که دیگران که ادعا می کنند از آن استخراج می شوند، هنوز ممکن است اسطوخودوس چیست  مواد شیمیایی خشن داشته باشند. شما می توانید گل های یاسمن مانند چای را بشویید و سپس مخلوط را روی موهای خود قرار دهید. این به عنوان یک شامپو موثر عمل می کند و به طور قابل توجهی سلامت تخت فولیکول و مو را افزایش می دهد   .


اسطوخودوس چیست و چه تاثیری بر التهاب دارد؟

ویژگی های ضد التهابی هر کس به دنبال راه قابل اعتماد برای استراحت بدن و ذهن است و اسطوخودوس از هر دو مراقبت می کند. اگر این گل ها را به حمام خود اضافه کنید و خیس بخورید، عناصر ضد التهابی می توانند در کاهش التهاب کمک کنند. [5] خواص آنتی اکسیدانی اسطوخدوس نیز بسیار قدرتمند است و یکی از کاربردهای مورد اعتماد ترین گل های آن است. اسطوخودوس مراقبت از پوست یک راه آسان و راحت برای مراقبت از پوست شما این است که یک بطری اسپری با گل های اسطوخودوس پر کنید. [6] هنگامی که پوست شما احساس خشکی یا تحریک شده است، به سادگی اسپری برخی از آب تزریق شده در منطقه و لذت بردن از امداد سریع آن را فراهم می کند. این همچنین می تواند برای شرایط مزمن مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه کار کند.


 

مضرات اسطوخودوس و کاهش بی خوابی

درمان مشکلات خواب اگر به طور منظم با بیخوابی، آپنه یا الگوهای خواب بیداری مبارزه کنید، می تواند زندگی شما را منفی کند. [4] با پرورش چند گل اسطوخودوس در آب گرم، شما می توانید چای فوق العاده ای را که برای ایجاد یک خواب و آرامش برای هزاران سال استفاده می شود، شتاب دهید. این ارتباط نزدیک با تاثیر گل روی سیستم عصبی است مضرات اسطوخودوس  و همچنین می تواند ذهن شما را از افکار منفی پاک کند. معمولا در تکنیک های مراقبه استفاده می شود و روغن های ضروری آن در آروماتراپی استفاده می شود.


 

خواص اسطوخودوس چیست و چه نقشی بر استرس دارد؟

مهمترین مزایای سلامت اسطوخودوس شامل توانایی آن برای از بین بردن استرس، بهبود خلق و خوی، ترویج آرامش خواب، کاهش تحریک پوست، جلوگیری از عفونت، کاهش التهاب، از بین بردن شوره سر و رفع معده است.اسطوخدوس چیست؟ مزایای بهداشت لاوندر عطر و طعم اسطوخودوس شگفت انگیز است، اما جایزه از طیف گسترده ای از منافع بهداشتی است که ما در جزئیات بیشتر زیر را بررسی خواهیم کرد. خواص اسطوخودوس توانایی ضد انعطاف پذیری اگر چه بسیاری از مردم به اسطوخدوس برای آرامش و برنامه های کاربردی آروماتراپی تبدیل می شوند، اما تاثیر آن بر درمان عفونت بسیار مؤثر است. بسیاری از مردم روی زخم ها و جراحات خرد شده را برای بهبود سریع زخم ها و جلوگیری از گسترش عفونت روی آنها اعمال می کنند. 


خواص اسطوخودوس و کاهش اضطراب

کاهش اضطراب و استرس تعدادی از روش های استفاده از اسطوخدوس برای تسکین اضطراب و استرس وجود دارد. [3] ترکیبات آلی طبیعی در برگها و گلها می تواند بین انگشتان زمین قرار گیرد و سپس به معابد برسد. این برنامه موضعی می تواند بدن و ذهن را از بین بردن افکار مضطرب و متعادل کردن خلق و خوی خنثی کند. خواص اسطوخودوس به غیر از این برنامه موضعی، شما همچنین می توانید چای اسطوخدوس را دم کنید و به همین ترتیب همان اثر را به دست آورید. اجزای آنتی اکسیدانی موجود در آن می توانند بر سیستم غدد درون ریز تاثیر گذارند تا سطح هورمون های استرس در بدن کاهش یابد. لواندوست 


منابع : اسطوخودوس ، خواص اسطوخودوس ، خواص اسطوخودوس چیست ، مضرات اسطوخودوس ، خواص اسطوخودوس در طب سنتی ، خواص دم کرده اسطوخودوس ، اسطوخودوس خواص ،