سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

ریزش آب دهان نوزاد و بررسی عوارض و خطرات آن

جاری شدن آب دهان نوزاد در سنین سه تا هجده ماهگی اغلب قابل مشاهده است و عارضه نگران کننده ای به شمار نمی آید ولی می تواند باعث ایجاد حساسیت و جوش در پوست صورت نوزاد شود. آیا می دانید علت ترشح زیاد آب دهان نوزادان به چه علت است؟ با روش درمان آن آشنا هستید؟...برای پاسخ به این پرسش ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید....

ترشح زیاد آب دهان نوزاد

شما می توانید دندان های فرزند خود را هنگامی که دندان ها رشد می کنند را لمس کنید.مسواک کودک خود را هر 3 تا 4 ماه یا هنگامی که موی سر خود را می کشید جایگزین کنید.همچنان مسواک زدن دندان های کودک خود را ادامه دهید تا احساس کنید که قادر به انجام کار خود هستید، که ممکن است در جایی بین 4 تا 8 ساله باشد. حتی پس از آن، اطفال ممکن است نیاز به نظارت داشته باشند تا اطمینان داشته باشند آب دهان نوزاد  در واقع، این زمانی است که شما می توانید عادت های بهداشت دندان سالم کودک خود را توسعه دهید. اگرچه شما ممکن است بعضی از والدین را که گلیسیرین را برای بهداشت دهان کودک استفاده می کنند، دانست، همیشه با دندان پزشک یا متخصص اطفال درباره ایمنی هر محصول قبل از استفاده از آن در کودک خود چک کنید.


بهترین درمان برای جوشهای صورت نوزاد چه روشی است؟

   هنگامی که اولین دندان کودک شما (حدود 6 ماهگی) ظاهر می شود، می توانید با یک خمیر دندان فلوراید، یک دانه از برنج را بر روی یک مسواک بریزید و یا بر روی مارپیچ، اگر آن را آسان تر می کنید، تمیز کنید.مقدار خمیر دندان فلوراید را می توان به دندان خرمالو برای کودکان 3 تا 6 ساله افزایش داد، اما مطمئن شوید که پس از دندان هایشان مسواک بزنید، از خمیر دندان بیش از حد پرهیز کنید.قرار ملاقات دندانپزشکی قبل از اولین تولد کودکتان. در این زمان،بهترین درمان برای جوشهای صورت نوزاد دندانپزشک شما می تواند به سؤالاتی که در مورد عادت های جوش یا خوردن دارید پاسخ دهد و کودک شما می تواند به دفتر دندانپزشک مراجعه کند. پس از اولین قرار ملاقات، بازدید کنندگان به طور منظم برنامه ریزی شده مهم هستند، بنابراین تیم دندانپزشک شما می تواند رشد سریع دندان ها و فک های کودک شما را کنترل کند.


راههای از بین بردن جوش صورت نوزاد و بررسی آن ها

 توصیه های حرفه ای برای تمیز کردن دهان کودکدر حالی که برخی از والدین ممکن است ترجیح دهن دهان کودک خود را با گلیسیرین تمیز کنند، دانشکده دندانپزشکی آمریکایی، انجمن دندانپزشکی آمریکا و آکادمی پزشکی کودکان ادعا می کنند با استفاده از آب برای تمیز کردن لثه و زبان کودک، از آب استفاده کنند. راههای از بین بردن جوش صورت نوزاد  در اینجا حرفه ای پذیرفته شده مراقبت از مراقبت روزانه شما می توانید برای کودک شما پیاده سازی:پس از صبحانه و بعد از آخرین تغذیه در شب، با استفاده از یک دستمال مرطوب یا قطعه گاز مایع آب آشامیدنی، لثه و زبان نوزادتان را دو بار در روز تمیز کنید. شما می توانید گاز را در اطراف انگشت خود قرار دهید تا تمیز کردن ساده تر شود یا صندلی های انگشتی دست و پنبه را در داروخانه محلی خود خریداری کنید.


علت جوش سر سفید در صورت نوزاد یکساله چیست؟

  گلیسیرین، گاهی اوقات به عنوان گلیسرول نامیده می شود، مایع ضد شربت است که تا حدودی شیرین است. گلیسیرین مصنوعی خمیر دندان را خامه ای، خمیر دندان سرفه، و مواد مرطوب کننده موجود در کرم های بدن و صورت است. راه حل های Eyewash و جایگزین های بزاق نیز حاوی گلیسیرین، مانند ملین ها، داروهای حذف موم گوش و بسیاری از داروها هستند.علت جوش سر سفید در صورت نوزاد  این را می توان در محصولات برای کودکان نوپا پیدا کرد، از جمله دهانشویه فلفل قرمز Colgate Turtle Power که حاوی فلوراید سدیم است و به تقویت مینای دندان کمک می کند.طبق اداره غذا و داروی ایالات متحده، محصولات دارویی با گلیسیرین خطر ابتلا به سمی بودن دارند و به عنوان GRAS طبقهبندی میشوند (معمولا به عنوان بی خطر شناخته شدهاند). با این حال، باید کودکان کوچک را از بلعیدن مقدار زیادی از خمیر دندان یا دهانشویه اجتناب کنید، اما با توجه به توانایی شیرین کننده و فلوراید باعث ایجاد ناراحتی معده، مرکز سموم مرکز ملی می شود.


جوش صورت کودک یک ساله  و درمان آسان آن

 به عنوان یک پدر و مادر جدید، مراقبت از دهان نوزاد شما باید به محض اینکه از بیمارستان در خانه می شوید شروع کنید. در واقع، این زمانی است که شما می توانید عادت های بهداشت دندان سالم کودک خود را توسعه دهید.جوش صورت کودک یک ساله اگرچه شما ممکن است بعضی از والدین را که گلیسیرین را برای بهداشت دهان کودک استفاده می کنند، دانست، همیشه با دندان پزشک یا متخصص اطفال درباره ایمنی هر محصول قبل از استفاده از آن در کودک خود چک کنید.


منابع : آب دهان نوزاد, بهترین درمان برای جوشهای صورت نوزاد, راههای از بین بردن جوش صورت نوزاد, علت جوش سر سفید در صورت نوزاد, جوش صورت کودک یک ساله, درمان جوش صورت نوزاد در طب سنتی, جوش قرمز صورت نوزاد, جوش ریز صورت نوزاد, آبریزش دهان نوزاد, علت تف کردن نوزاد