سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

چگونه میتوان از کم شدن خونریزی قاعدگی پیشگیری کرد؟

چگونه میتوان از کم شدن خونریزی قاعدگی پیشگیری کرد؟ زنان که از علائم منوراژیا رنج می برند و نمی خواهند باردار شوند، ممکن است هیسترکتومی را در نظر بگیرند که حذف کامل رحم است. پس از هیسترکتومی چرخه قاعدگی یک زن متوقف می شود و دیگر نمی تواند باردار شود. این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به بستری دارد. با دکتر سلام همراه باشید.


کم شدن خونریزی قاعدگی + پیشگیری از آن

چرخه قاعدگی، که از روز اول یک دوره تا روز اول بعد شمارش می شود، برای هر زن یکسان نیست. جریان قاعدگی ممکن است هر 21 تا 35 روز و دو تا هفت روز گذشته رخ دهد. چند سال اول پس از قاعدگی شروع می شود، دوره های طولانی شایع است. با این وجود، چرخه قاعدگی تمایل به کوتاه شدن کم شدن خونریزی قاعدگی و تبدیل شدن به طور منظم در زمانی که شما سن. چرخه قاعدگی شما ممکن است به طور منظم - در مورد یکسان طول هر ماه - یا تا حدودی نامنظم، و دوره شما ممکن است سبک یا سنگین، دردناک و بدون درد، طولانی و یا کوتاه، و هنوز عادی می شود. در محدوده وسیع، "طبیعی" برای شما طبیعی است.


راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی + پیشگیری از آن

توجه داشته باشید که استفاده از انواع خاصی از روشهای جلوگیری از بارداری، مانند قرص های کنترل تولد و دستگاه های داخل رحمی (IUD)، چرخه قاعدگی را تغییر خواهد داد. با تهیه کننده مراقبت های بهداشتی خود در مورد آنچه که انتظار دارید صحبت کنید. هنگامی که نزدیک به یائسگی می روید، چرخه شما ممکن است مجددا غیرمترقبه شود. با این حال، به علت خطر ابتلا به سرطان رحم به عنوان سن شما افزایش راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی می یابد، در مورد خونریزی نامنظم در دوران یائسگی با پزشک خود مشورت کنید. چگونه می توانم چرخه قاعدگی خود را پیگیری کنم؟ برای پیدا کردن آنچه که برای شما طبیعی است، شروع به نگه داشتن سابقه چرخه قاعدگی خود کنید یک تقویم. با ردیابی تاریخ شروع خود را هر ماه برای چند ماه در یک ردیف برای شناسایی منظم دوره های خود را. اگر شما در مورد دوره های خود نگران هستند، همچنین هر ماه زیر توجه داشته باشید.


علت کوتاه شدن دوره پریود + پیشگیری از آن

تاریخ پایان. چه مدت دوره شما به طور معمول طول می کشد؟ آیا طولانی تر یا کوتاه تر از معمول است؟ جریان. سنگین بودن جریان خود را ثبت کنید. آیا به نظر می رسد سبک تر یا سنگین تر از معمول است؟ چقدر شما نیاز دارید که حفاظت بهداشتی خود را تغییر دهید؟ آیا همه لخته های خون را گذرانده اید؟ خونریزی غیرطبیعی. آیا بین دوره ها خونریزی می کنید؟ درد. هرگونه درد در ارتباط با دوره خود را توضیح دهید. علت کوتاه شدن دوره پریود آیا درد احساس بدتر از حد معمول است؟ سایر تغییرات. آیا تغییرات در حالت خلقی یا رفتاری را تجربه کرده اید؟ آیا هیچ چیز جدیدی در زمان تغییر در دوره های شما اتفاق می افتد؟ چه چیزی باعث بی نظمی چرخه قاعدگی می شود؟ بی نظمی های چرخه قاعدگی می تواند علل مختلفی از جمله: بارداری یا شیردهی داشته باشد. یک دوره از دست رفته می تواند یک نشانه اولیه حاملگی باشد.


درمان خونریزی کم در دوران قاعدگی + پیشگیری از آن

تغذیه با شیر مادر معمولا بعد از حاملگی، بازگشت قاعدگی را تسریع می کند. اختلالات خوردن، کاهش شدید وزن و یا ورزش بیش از حد. اختلالات خوردن مانند آنورکسیا عصبی - کاهش شدید وزن و افزایش فعالیت بدنی یک قاعدگی مختلط. سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS). زنان مبتلا به این درمان خونریزی کم در دوران قاعدگی اختلال سیستم عصبی غدد درون ریز ممکن است دوره های نامنظم و همچنین تخمدان های بزرگ که حاوی مجموعه های کوچک فولیکول های مضر هستند - در هر تخمدان دیده شود که در طول امتحان اولتراسوند دیده می شود. نارسایی های تخمدانی پیش از موعد. نارسایی زودرس نارس مربوط به از دست دادن عملکرد طبیعی تخمدان قبل از 40 سالگی است.


درمان خونریزی کم قاعدگی + پیشگیری از آن

زنان مبتلا به نارسایی زودرس تخمدان - همچنین به عنوان نارسایی اولیه تخمدان شناخته می شود - ممکن است دوره های نامنظم یا گاه به گاه برای سال. بیماری التهابی مزمن (PID). این عفونت از اندام های تولید مثل می تواند خونریزی نامنظم قاعدگی ایجاد کند. فیبروئید های مادرزادی. فیبروئید های رحم رشد غدد سرطانی رحم است. آنها می توانند دوره های قاعدگی شدید و دوره های طولانی مدت قاعدگی  درمان خونریزی کم قاعدگی را ایجاد کنند. برای جلوگیری از بی نظمی های قاعدگی می توانم انجام دهم؟ برای بعضی از زنان استفاده از قرص های کنترل قاعدگی می تواند به تنظیم چرخه های قاعدگی کمک کند. درمان مشکلات اساسی مانند اختلال خوردن نیز ممکن است کمک کند. با این حال، برخی از بی نظمی قاعدگی را نمی توان پیشگیری کرد.


منابع : کم شدن خونریزی قاعدگیراهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگیعلت کوتاه شدن دوره پریوددرمان خونریزی کم در دوران قاعدگیدرمان خونریزی کم قاعدگیعلت قطع شدن پریود در روز سومدرمان کم آمدن پریودخونریزی سیاه پریود, چرا خونریزی پریودم کم شده