سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

در مورد علائم سینوزیت پیشانی چه می دانید؟

در مورد علائم سینوزیت پیشانی چه می دانید؟ شرایطی که می توانند باعث انسداد سینوس ها شوند عبارتند از سرماخوردگی، رینیت آلرژیک، که تورم بینی بینی است، رشد کوچک در پوشش بینی، که پولیپ بینی نامیده می شود، سپتوم انحرافی که تغییر در حفره بینی است. با ما همراه باشید.


سینوزیت پیشانی + بررسی علائم آن

محل درد سینوس بستگی به آن دارد که سینوسی تحت تاثیر قرار گرفته است. درد در لمس پیشانی بیش از سینوسی فرونتال می تواند نشان دهنده آن باشد که سینوس های فرونتال ملتهب هستند. با این حال، این نیز یک منطقه بسیار شایع برای سردرد تنش است. عفونت در سینوس های ماگزیلاری می تواند درد شکم و حساسیت دندان را به همراه داشته باشد. از آنجایی که سینوسهای اخطاری بین چشم ها سینوزیت پیشانی و مجاری اشک هستند، ممکن است سینوزیت اتموئیدی با تورم، حساسیت و درد در پلک ها و بافت اطراف چشم همراه باشد. سینوسهای اسفنوئید عمیق تر از دیافراگم هستند و سینوزیت می تواند با نشانه های مبهم گوش، درد گردن و درد شدید در بالای سر ظاهر شود. با این حال، در اکثر بیماران مبتلا به تشخیص مشکوک به سینوزیت درد و یا حساسیت در چندین مکان و منطقه درک شده درد معمولا مشخص نیست که سینوس ها ملتهب شده اند.


درمان سینوزیت + بررسی علائم آن

زهکشی مبهم ممکن است در معاینه به عنوان رینوره ی قدامی ظاهر شود یا به عنوان زهکشی ناخن سالم با علائم بالینی علائم گلودرد و سرفه همراه باشد. بینی را باید برای جداسازی بینی، پولیپ بینی و اپیستاکسیس بررسی کرد. اندام های خارجی و تومورها می توانند نشانه های سینوزیت را تقلید کنند و باید در تشخیص افتراقی باشند، به ویژه اگر علائم یک طرفه باشند. گوش ها باید برای علائم مربوط به اوتیت درمان سینوزیت همراه و سینه به علت تشدید آسم، یک وضعیت مشترک همراه باشد. به بالا Diagnosis در یک مرکز مراقبت های اولیه، یک تاریخچه خوب و معاینه فیزیکی برای تشخیص حضور بیشتر یا بیشتر از علائم و نشانه های معمول نشانه می تواند تشخیص قابل اعتماد سینوزیت حاد را فراهم کند. حضور ترشحات خلطی دارای بیشترین ارزش پیش بینی کننده مثبت برای تشخیص سینوزیت بالینی است. تشخیص آن از یک URTI ویروسی رایج مهم است. اسید در URTI به طور معمول به عنوان غلظت فاکتور مشخص نشده است.


سینوزیت چیست + بررسی علائم آن

گرفتگی بینی از علائم غالب است بدون گرفتگی سر، سردرد، یا درد صورت یا خستگی سر و گردن. انتظار می رود علائم URTI در حدود روزهای 3 تا 5 افزایش یابد و طی 7 تا 10 روز حل شود. بیشتر روش های تشخیصی دیگر، بعدا توضیح داده شد، کمک به تشخیص افتراقی علائم مداوم بینی. ارزیابی رادیوگرافی بیشترین استفاده از دو روش شامل رادیوگرافی ساده و سی تی اسکن است. رادیوگرافی ساده به طور مناسب سینوزیت چیست نشان نمی دهد سلول های هوا اختراع شده فرد، میزان ضایعات مخاطی در سینوزیت مزمن، و یا تجسم پیچیده استومیاتال است. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی می تواند برای ارزیابی تومورهای مظنون در نظر گرفته شود، اما برای سینوزیت حاد توصیه نمی شود، زیرا هوا از استخوان تشخیص نمی دهد. به همین علت، سی تی اسکن سینوسها، روش تصویربرداری انتخاب است (شکل 4).


عوارض سینوزیت + بررسی علائم آن

در بسیاری از مراکز، هزینه شبیه به رادیوگرافی ساده به علت وجود منظرهای کرونال محدود است (معمولا شامل تقریبا شش تصویر کرونال از سینوس های ماگزیلا، ایتموئید، اسفنوئید و سینوس پیشانی) که به طور مطلوب برای جلوگیری از سینوزیت کافی است. جزئیات کرنال کامل تر برای مشاهده مجتمع اوستیوماتال و نقشهبرداری جراحی مفید است. اسکن یک آناتومی سینوسی طبیعی. عمل معمول قبل از رادیوگرافی عوارض سینوزیت ساده و CT اسکن به طور گسترده ای در دسترس است، نور خورشید از استفاده محدود است و میزان خطای آن بسیار بالا است. Ultrasonography اورواسونوگرافی به اندازه کافی دقیق برای جایگزینی برای ارزیابی رادیوگرافی ثابت نشده است. با این حال، ممکن است در نظر گرفته شود تا سینوزیت را در زنان باردار تأیید کند، زیرا مطالعات رادیوگرافی ممکن است خطر ایجاد کنند.


منابع : سینوزیت پیشانی, درمان سینوزیت, سینوزیت چیست, عوارض سینوزیت, درمان سینوزیت در طب سنتی, سینوزیت درمان گیاهی, داروی شیمیایی سینوزیت, درمان سینوزیت چرکی