سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

کرم برای از بین بردن جای زخم و کلوئید + درمان با جراحی

اگر کلوئید بسیار بزرگ باشد یا در یک مکان قابل مشاهده، مانند یک لوزالمعده یا روی صورت باشد، فرد ممکن است احساس افسردگی شدید کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا برنزه کردن، ممکن است بافت اسکار را بی رنگ و آن را کمی تیره تر از پوست اطراف خود کند. این می تواند کلوئید را بیشتر کند. منابعی از لینک ها و سایت ها:


کلوئید


جای زخم


درمان گوشت اضافه پوست


درمان گیاهی جای زخم


کرم برای از بین بردن جای زخم


کلوئید + درمان با جراحی

علاوه بر این، علاوه بر فیبروبلاست های سلولی تولید کننده کلاژن، کراتینوسیت های جدا شده از تشکیل کلوئید همچنین رفتار رفتاری خاصی دارند، به خصوص با فیبروبلاست ها همکاری می شود. دو سیتوکین حیاتی به نظر می رسید از کراتینوسیت های حاصل از کلوئید، کلوئید فاکتور القاء شده هیپوکسی 1α (HIF-1α) و انتشار IL-1 ترشح می شود. برخی از ترشحات پاراکرین توسط کلوئید نیز به عنوان عامل رشد بیش از حد فیبروبلاست ها و اضافه تولید کلاژن مورد توجه قرار گرفتند. [11] علاوه بر این، ملانوسیت ها، سلول های مشتق شده و میوفیبروبلاست ها همگی نقش مهمی در برداشتن کلوئید داشتند.


جای زخم + درمان با جراحی

به عنوان پاتوژن ساز موازی با فیبروز پوست، TGF-β در حال حاضر به عنوان یکی از تنظیم کننده های کلیدی در تشکیل کلوئیدی محسوب می شود. TGF-β یک سیتوکین با انواع مختلفی از عملکرد بیولوژیک است که در سایر اختلالات فیبروتیک دخیل است. تحریک سلول های تکثیر و تمایز سلولی خانواده TGF-β را یک واسطه بسیار مهم در روند بهبود زخم، به ویژه در جای زخم تولید ماتریکس خارج سلولی، ایجاد می کند. در روند طبیعی زخم زخم و یا زخم های هیپرتروفیک، فعالیت TGF-β در نهایت با محل زخم همراه با انقباض همراه خواهد شد. با این حال، در فرآیند آسیب شناختی، مانند شکل گیری کلوئید، سطح بیان و بیان فعالیت TGF-β به طور پایدار به طور مرتب مرتفع می شود.


درمان گوشت اضافه پوست + درمان با جراحی

اعتقاد بر این است که مسیر انتقال سیگنال SMAD، به عنوان واسطه پایین تر از TGF-β، در فرآیند زخم کلئوئید غالب است. TGF-β بالا برده شده، بیان SMAD3 را کاهش می دهد که بیان ژن procollagen را افزایش می دهد و رسوب ECM را افزایش می دهد. [15] به غیر از مسیر TGF-SMAD، مسیرهای دیگری که در دیگر اختلالات فیبروتیک یا تومورهای جامد دخیل درمان گوشت اضافه پوست بودند نقش بازی در شکل گیری کلوئید در سطوح مختلف مانند P53 و mTOR را نیز بازی کردند. این مسیرها وقتی که مطالعه واکنش کلئوئید نسبت به تابش را نشان می دهد، ما را با زمینه های قابل توجهی فراهم می کند. مدیریت کلوئیدها بخش دیگر مدیریت Keloi


درمان گیاهی جای زخم + درمان با جراحی

Ds به عنوان یک مبهم بدون استراتژی درمان مطلوب مطلوب در نظر گرفته شد. پیش از این، استراتژی درمان شناخته شده ای که در زمینه درمان برداشت جراحی، پرتودرمانی، تزریق کورتیکواستروئید، لیزر و درمان ترکیبی محافظه کارانه مطرح شده بود، درمان گیاهی جای زخم پیش از این گزارش شده است. جریان اصلی جریان فعلی درمان قطعی در حال حاضر بر 5 روش عمده درمان، از جمله تزریق کورتیکواستروئید intralesional، کریوتراپی، دستکاری جراحی، پرتودرمانی و لیزر درمان، تاکید کرد. تزریقات داخلی از دهه 1960 شروع شد اما نتایج بالینی مختلف اما محدود به اثبات رسید. اثر سرکوب التهاب موضعی بر اساس تزریق کورتیکواستروئید intralesional است.


کرم برای از بین بردن جای زخم + درمان با جراحی

هر دو ماتریس کلاژن و یا خارج سلولی کاهش یافته و مهار مهاجرت فیبروبلاستها هم گزارش شده است. با این حال، میزان پاسخ کاملا نامشخص بود، از 50 تا 100 درصد متغیر بود. [18،19] کنترل میزان عود نیز نوسان یافت و از 10 تا 50 درصد بیشتر بود. [20،21] شایعترین اثرات جانبی شامل آتروفی پوست، تلانژکتازی و درد موضعی در محل تزریق بود. یک روش درمان دیگر کرم برای از بین بردن جای زخم همراه با ضعف کمتر، کریوتراپی است که به نظر می رسد که از طریق آسیب عروقی، سپس آنکسی و necrosis بافت عمل می کند. [22] میزان موفقیت از 32 تا 74 درصد در حداقل دو جلسه استفاده می شود. عوارض جانبی کاملا مشابه تزریق کورتیکواسترویید intralesional بودند.


منابع : کلوئید, جای زخم, درمان گوشت اضافه پوست, گوشت اضافه روی پوست, درمان گیاهی جای زخم, کرم برای از بین بردن جای زخم, گوشت آوردن زخم, از بین بردن جای زخم با لیزر, پماد برای از بین بردن جای زخم, از بین بردن گوشت اضافه بخیه, کلوئید پوستی, درمان کلوئید, درمان خانگی کلوئید, درمان کلویید در طب سنتی, کرم رژودرم برای گوشت اضافه