سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

مضرات سیگار و خطرات ناشی از دود آن

از جمله مضرات سیگار برای بارور شدن مردان چیست؟ آیا می دانستید خطر ناباروری در مردان سیگاری بالاتر از افراد عادی است؟ سیگار کشیدن  باعث کاهش اسپرم، کاهش جریان خون در آلت تناسلی و ناتوانی جنسی و در نتیجه ناباروری  می شود.


مضرات سیگار و خطرات ناشی از دود آن

همکارانش هشت پرسش "پرسشنامه تحمل پذیری" (FTQ) در سال 1978 (114) و یک پرسشنامه اصلاح شده (115)، تست Fagerstrom برای وابستگی نیکوتین (FTND)، در تلاش برای ارائه اطلاعات کمی درباره وابستگی نیکوتین به کمک در پایان درمان. یافته های FTQ و FTND نشان می دهد که ارتباطات آماری قابل توجهی با اقدامات بیوشیمیایی مربوط به میزان سیگار کشیدن سیگار (نیکوتین پلاسما، پلاسما یا مضرات سیگار کتینین ادراری و CO منقضی شده) نشان داده شده است و همچنین با نتیجه توقف در آزمایشات بدون درمان جایگزین نیکوتین همراه است (115 ، 116). نمرات FTQ و FTND با درصد سقط جنین در پایان آزمایشات کنترل شده با پلاسبو با درمان با جایگزینی نیکوتین همخوانی ندارد. زمانی که آنها پیش بینی می کنند، تنها 1? از تغییرات را توضیح می دهند (116، 117). نمرات FTND از نمونه های مبتنی بر جمعیت سیگاری ها به طور قابل توجهی پایین تر از نمرات افراد سیگاری است که به دنبال کمک به ترک (118) هستند.


ترک سیگار و خطرات ناشی از دود آن

کسر کوچکی از سیگاری های فعال سیگار به عنوان افراد سیگاری یا افراد غیر وابسته شناخته می شود که به عنوان سیگار کشیدن سیگار یا سیگار کمتر در روز (119 ) در مقایسه با سیگاری های معمولی، افراد چاق کننده مقدار کمی از نیکوتین را در هر سیگار دریافت کردند و نیمه عمر نیکوتین را نیز کاهش دادند اما به میزان قابل ملاحظه ای کمتر وابسته به نیکوتین بودند و شروع به فعالیت های شغلی خود را به میزان قابل ترک سیگار توجهی آهسته تر (119 تا 121) آغاز کردند. سیگاریهای منظم بر عوامل حرکتی داروی دارویی بالاتر می ریزند و چاقوها در عوامل موثر بر عدم مصرف سیگار بیشتر است (122). هر دو به نظر می رسد چیپس و سیگاری های منظم برای کنترل تأثیرات سیگار می کشند؛ با این حال، بر خلاف سیگاری های معمولی، چاقوها سیگار را دوست ندارند و سطح پایین تر سیگار کشیدن را برای تحریک و سیگار کشیدن برای از بین بردن تاثیرات منفی نشان می دهند. ایجاد وابستگی نیکوتین به کتاب راهنمای تشخیصی و آماری روانپزشکی روانپزشکی آمریکا (DSM)، نسخه سوم، نشان دهنده تشخیص ناسالم و تشخیص این وابستگی به مواد مخدر است (123).


سیگار کشیدن و خطرات ناشی از دود آن

تشخیص DSM-III / DSM-IV وابستگی نیکوتین (10305) نیاز به حداقل سه مورد از هفت نشانه های تشخیصی دارد: تحمل، برداشت، مصرف بیشتر از حد انتظار، تمایل مکرر برای ترک، مقدار زیادی از وقت مصرف سیگار، فعالیت های رها شده یا به علت سیگار کشیدن کاهش می یابد و سیگار کشیدن ادامه می یابد، علیرغم آگاهی از داشتن یک مشکل فیزیکی یا روانشناختی مداوم با این ماده (123، 124). تشخیص DSM-IV سیگار کشیدن از خروج نیکوتین (292.0) نیاز به چهار یا بیشتر علائم هشتم پس از توقف شدید مصرف دخانیات دارد (124). تشخیص سوء مصرف نیکوتین در DSM-III-R یا DSM-IV شناخته شده نیست، در درجه اول به دلیل اینکه نیکوتین دو معیار عمده برای تشخیص سوء مصرف مواد را برآورده نمی کند. به طور خاص، نیکوتین به عنوان تولید مسمومیت در نظر گرفته نمی شود، و تشخیصی به غیر از وابستگی نیکوتین برای استفاده ناسازگار از ماده مناسب نیست (125). وابستگی نیکوتین یک مدل است


عوارض سیگار بر روی پوست و خطرات ناشی از دود آن

شناسایی کرد که نشان می دهد وابستگی نیکوتین DSM-III-R متشکل از مکانیزم های متعددی است که ممکن است در میان افراد سیگاری متفاوت باشد ( 131). در میان افراد غیر مجاز آمریکایی 15 تا 54 ساله (4414 نفر) برای بررسی میزان مصرف دخانیات در بررسی ملی هماهنگی در سال 1991، وابستگی نیکوتین به DSM-III-R در طول عمر شایع 26? در مردان و 23? در زنان و در شیوع بیشتر در میان حداقل مصرف کنندگان عوارض سیگار بر روی پوست یک بار مصرف دخانیات، یعنی 33? در میان مردان و 31? در زنان (132). با استفاده از داده های داده های ملی آمار سوء مصرف مواد (NHSDA) 1991-1992 (NHSDA) (426 نفر)، کسانی که سیگار را روزانه مصرف می کردند (383 نفر)، 91? یک یا چند عارضه داشتند وابستگی نیکوتین؛ هنگامی که در هر روز سیگار می کشید، فراوانی کسانی که نشانه های وابستگی را گزارش می دادند دوز مرتبط بود (133، 134).


منابع : مضرات سیگار, ترک سیگار, سیگار کشیدنعوارض سیگار بر روی پوستتاثیر ترک سیگار بر چهرهعوارض سیگارمضرات سیگارعوارض سیگار کشیدن در نوجوانیبزرگترین ضرر سیگار