سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

علت سرگیجه هنگام دراز کشیدن چیست؟

از جمله شایع ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک سرگیجه می باشد. همگی ما حداقل یکبار این عارضه را تجربه کرده ایم. خیلی کم پیش می آید که پس از داشتن یک سرگیجه متوجه شوید که به یک بیماری جدی دچار هستید. با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل و انواع سرگیجه بپردازیم. منابعی از لینک ها و سایت ها:


سرگیجه


درمان سرگیجه


سرگیجه در خواب


عوارض سرگیجه


سرگیجه عصبی


سرگیجه + راهنمایی کامل

این علائم به مدت طولانی بسته به علت دارند. ممکن است تهوع، عرق و تاری دید همراه باشد. اگر علت کم آبی یا خونریزی باشد، علائم ممکن است به سرعت با ایستادن بدتر شوند و ممکن است با پایین آوردن رطوبت از بین بروند (هیپوتانسیون ارتواساتیک) اختلالات ریتم قلب ممکن است بدون هشدار رخ دهد و ممکن است همراه با تپش قلب این ممکن است برود و یا ادامه یابد. ضربان قلب ممکن است خیلی سریع باشد (اغلب سرگیجه به عنوان تپش یا تپش قلب توصیف می شود)، خیلی آهسته و یا نامنظم است. احساس سرگیجه می باشد و ممکن است بدون هشدار همراه باشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه باشد. افراد مبتلا به مشکلات گوش داخلی ممکن است دچار ناتوان کننده و قادر به حرکت بدون علائم نشوند. افراد مبتلا به سرگیجه مغزی مانند سکته مغزی یا تومور ممکن است مشکلات هماهنگی یا راه رفتن را دچار مشکل کنند. وقتی من باید به پزشک برای سرگیجه مراجعه کنم، سرگیجه یک شکایت رایج و اغلب تا زمانی که بیمار می رسد برای دیدن یک حرفه ای مراقبت های بهداشتی حل و فصل حل شده است.


درمان سرگیجه + راهنمایی کامل

معمولا عجله برای جستجوی مراقبت وجود ندارد. با این حال، در حالی که شکایت سرگیجه اغلب اضطراری نیست، اگر هر کدام از موارد زیر همراه باشد، باید مراقبتهای بلافاصله دنبال شود: درد قفسه سینه، تنگی نفس یا تشنگی. این علائم نباید نادیده گرفته شود زیرا آنها نشان می دهند که قلب ممکن است منبع سرگیجه باشد. اغلب ممکن است یک بیماری مرتبط با آن شامل تب، استفراغ یا اسهال باشد. افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است به علت کم بودن قند خون (هیپوگلیسمی) یا قند خون بالا (هیپرگلیسمی) ممکن است سرگیجه داشته باشند درمان سرگیجه و ممکن است نیاز به انسولین و نیازهای دارویی خود را داشته باشند. خونریزی از هر منبع. وضعیت ذهنی و یا تفکر. این ممکن است شامل علائم مانند سردرگمی، تغییر بینایی، تغییر در گفتار، چرت زدن، ضعف یک طرف بدن یا سردرد باشد. این ممکن است علائم سکته مغزی، خونریزی در مغز یا تومور باشد. ممکن است سبب بروز استفراغ شود و ممکن است دچار نگرانی شود. اغلب مراقبت های پزشکی برای کنترل علائم مورد نیاز است، حتی اگر مشکل اساسی لزوما جدی نباشد.


سرگیجه در خواب + راهنمایی کامل

چگونه سرگیجه تشخیص داده می شود؟ نظرات خوانندگان 87 به اشتراک گذاشتن داستان شما تشخیص سرگیجه از حرفه ای مراقبت های بهداشتی شروع می شود که تصمیم می گیرد که آیا شکایت سرگیجه به سرگیجه یا سرگیجه اشاره دارد یا خیر. تشخیص بیشتر بعد از این تمایز صورت می گیرد. کلید تشخیص سرگیجه یک تاریخ کامل و معاینه فیزیکی است. اغلب تشخیص با گوش دادن به داستان بیمار انجام می شود. متخصص سرگیجه در خواب مراقبت های بهداشتی ممکن است درمورد عوامل ایجاد کننده و تسکین دهنده این سؤالها پاسخ دهد آیا سرانجام به تغییر موقعیت تغییر می کند؟ «آیا این خود به خودی خود حل می شود یا بیمار باید کاری انجام دهد مانند دروغ گفتن از آن بهتر است؟» آیا چرخش سر بر علائم است؟ علائم تشخیص داده می شود زمانی که بیمار هنوز هم وجود دارد؟ "" آیا کم شنوا یا زنگ در گوش وجود دارد؟


عوارض سرگیجه + راهنمایی کامل

"بررسی سیستم ها مجموعه ای از سوالات است که بررسی عملکرد بدن بیمار است. سؤالات ممکن است در مورد علائم مرتبط با آن شامل تب، استفراغ، اسهال، درد قفسه سینه، تنگی نفس، تشنگی یا خونریزی غیرطبیعی باشد. سابقه قبلی ممکن است مورد بررسی قرار گیرد و این شامل بررسی داروهایی است که بیمار در حال حاضر مصرف می کند. معاینه فیزیکی کامل احتمالا انجام خواهد شد؛ این ممکن است شامل موارد زیر باشد: عوارض سرگیجه علائم حیاتی: فشار خون بیمار و میزان پالس دراز کشیدن و ایستادن (به نام علائم حیاتی ارتوتاسیون یا پوسچر) اغلب وضعیت مایع بدن را نشان می دهند. در بیماران دچار کم آبی یا خونریزی، فشار خون ممکن است کاهش یابد و ممکن است میزان پالس در موقعیت تغییر یابد. با این حال، بیمارانی که از داروهای بتا بلوکر کننده استفاده می کنند، میزان افزایش ضربان قلب را افزایش نمی دهند. معاینه فیزیکی: اغلب معاینات فیزیکی براساس اطلاعاتی که در تاریخ پزشکی بیمار ارائه می شود، به بیمار طراحی شده است.


منابع : سرگیجه, درمان سرگیجه, سرگیجه در خواب, عوارض سرگیجه, سرگیجه عصبی, درمان خانگی سرگیجه, علت سرگیجه هنگام دراز کشیدن, سرگیجه در حالت خوابیده, سرگیجه و حالت تهوع نشانه چیست؟, علت سرگیجه و سنگینی سر