سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

انواع فتق چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید اگر عضوی از بدن دچار بیرون زدگی عضلانی شود، به آن فتق می گویند. این فتق اکثرا بر روی کشاله ران ایجاد می شود اما می تواند در هر جای دیگری از بدن نیز دیده شود. باد فتق هم بیرون زدگی عضلانی است. چگونه میتوان باد فتق را درمان کرد؟ چگونه میتوان آن را تشخیص داد؟ برای داشتتن اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.


فتق







فتق و انواع آن

 فتق  Inguinalفتق Inguinal رخ می دهد زمانی که بافت چربی یا بخشی از روده خود را از طریق کشیدن به کشاله ران در بالای ران داخلی خود را. این شایع ترین نوع فتق وجود دارد و عمدتا بر مردان تاثیر می گذارد. این اغلب با پیری و فشار مکرر در شکم مرتبط است. فتق فمورال: فتق فمورال همچنین هنگامی رخ می دهد که بافت چربی یا بخشی از روده شما به داخل کشاله ران در بالای ران داخلی شما برسد. فتق چیست آنها بسیار رایجتر از فتق های پستان هستند و بیشتر زنان را نسبت به مردان تحت تاثیر قرار می دهند. فتق های فمورال مانند فتق های فتق دیسک نیز با پیری و تکرار فشار بر شکم مرتبط است.


باد فتق چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

فتق عضلانی - جایی که بخشی از یک ماهیچه از طریق شکم تکان می خورد؛ آنها همچنین به علت آسیب های ورزشی در عضلات پا اتفاق می افتند هنگامی که به دنبال مشاوره پزشکی اگر فکر می کنید فتق وجود دارد، پزشک خود را ببینید در صورت لزوم، آنها ممکن است شما را برای درمان جراحی راهنمایی کنند.باد فتق بازسازی فتق پستان باز اغلب تحت بی حسی موضعی یا یک بیهوشی منطقه ای تزریق شده به ستون فقرات انجام می شود.این بدان معنی است که شما در طول فرایند بیدار می شوید، اما ناحیه ای که در آن عمل می شود، از بین می رود، بنابراین هیچ درد دیگری نخواهد داشت.


علائم فتق و بررسی آنها

CALL 911 یا به طور مستقیم به اتاق اضطراری بیمارستان خود بروید اگر:هنگامی که دراز کشیدید یا با فشار ملایم، انقباض فتق شما دیگر به داخل باز نمی گردد شما می دانید که فتق وجود دارد و تب، لرز، تهوع یا استفراغ ایجاد می کنید، خون خود را در مدفوع خود دارید یا نمی توانید حرکت روده یا گاز را انجام دهید علائم فتق باقلا قرمز، بنفش یا تاریک می شود شما به سرعت در حال افزایش یا شدید درد در ناحیه شکم یا ناحیه تناسلی هستید


فتق در زنان و انواع آن

فتق لثه زمانی اتفاق می افتد که بافت چربی یا بخشی از روده شما از طریق شکم خود در نزدیکی شکم (ناف) قرار گیرد.این نوع فتق ممکن است در نوزادان اتفاق بیفتد، اگر باز شدن در شکم که از طریق طناب بند ناف عبور می کند درست بعد از زایمان درست نشود. بزرگسالان نیز ممکن است تحت تأثیر فشارهای مکرر شکم قرار گیرند.فتق هیاتوز: فتق هیاتوز رخ می دهد زمانی که بخشی از معده به سینه خود را با فشار دادن از طریق باز در فتق در زنان  دیافراگم (ورق نازک عضله ای که سینه را از شکم) جدا می کند، می شکند. این نوع فتق ممکن است علائم قابل توجهی نداشته باشد، گرچه ممکن است در بعضی افراد باعث سوزش سوزش شود.


فتق شکم و انواع آن

انواع دیگر فتق دیسک که روی شکم تاثیر می گذارند عبارتند از:فتق انقباضی - جایی که بافت از طریق یک زخم جراحی در شکم شما به طور کامل شفا نمی یابد فتق پروژیشتری - جایی که بافت چربی از طریق شکم شما، بین ناخن و قسمت پایین سینه خود (ستون فقرات) فتق دیسک کمر - جایی که بخشی از روده شما از شکم شما در کنار عضله شکم شما، زیر فتق شکم ناف شما فتق دیافراگم - جایی که اندامها در شکم شما از طریق سوراخ در دیافراگم به قفسه سینه شما منتقل می شوند؛ این نیز می تواند برای نوزادان تاثیر بگذارد، اگر دیافراگم آنها درست در رحم رشد نکند


فتق معده  و جراحی آن

در بعضی موارد یک بیهوشی عمومی استفاده می شود. این بدان معنی است که شما در طول فرایند خواب هستید و احساس درد نخواهید کرد.هنگامی که بیهوشی اثر می گیرد، جراح یک برش را بر روی فتق ایجاد می کند. این برش معمولا 6 تا 8 سانتیمتر است.سپس جراح توده بافت چربی یا حلقه روده را به شکم (شکم) می رساند.یک مش در دیواره شکم قرار دارد، در نقطه ضعفی که در آن فتق وجود دارد، آن را تقویت می کند. فتق معده  هنگامی که تعمیر کامل است، پوست شما با بخیه های مهر و موم شده است. این ها معمولا در طی چند روز پس از عملیات خودشان حل می شوند.

 


 

منبع : فتق چیست , فتق , باد فتق , انواع فتق , علائم فتق , باد فتق چیست ,