سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

زمان مصرف پنتوپرازول و بررسی عوارض آن

در مورد خطرات مصرف پنتوپرازول چه می دانید؟ این دارو با چه داروهای دیگری نباید مصرف کرد؟ آیا می توان این دارو را در دوران بارداری و دوران شیردهی مصرف کرد؟ در مورد نحوه مصرف این دارو در این دوران اگر چیزی نمی دانید پیشنهاد می کنم مطلب زیر را حتما بخوانید. منابعی از لینک ها و سایت ها:


پنتوپرازول


عوارض پنتوپرازول


قرص پنتوپرازول


پنتوپرازول در بارداری


پنتوپرازول و بررسی عوارض آن

با این حال، کفایت درمان PPI احتمالا باید با یک مطالعه pH 24 ساعته در طول درمان با PPI ارزیابی شود. (با PPI، اگر چه مقدار رفلکس اسید ممکن است به اندازه کافی برای کنترل علائم کاهش یابد، ممکن است هنوز هم غیر طبیعی باشد. بنابراین، قضاوت در مورد کفایت مهار رفلکس اسید تنها توسط پنتوپرازول پاسخ علائم به درمان رضایت بخش نیست). همچنین باید با انقباض اندوسکوپیک (گسترش) تنگ شدن مری به درمان رسید. با مریض بارت، بررسی اندوسکوپی دوره ای باید برای تشخیص تغییرات پیش از بدخیم در مری باشد. اگر علائم GERD به حداکثر دوز PPI پاسخ ندهد، دو گزینه برای مدیریت وجود دارد. اولین آزمایش انجام آزمایش 24 ساعته برای تعیین اینکه آیا PPI من است


عوارض پنتوپرازول و بررسی عوارض آن

اگر عفونت یا بیماری دیگری  غیر از GERD باشد، وجود دارد. اگر PPI بی اثر باشد، ممکن است یک دوز بالاتر از PPI محاکمه شود. گزینه دوم این است که بدون آزمایش 24 ساعته pH و افزایش دوز PPI. جایگزین دیگری این است که یک داروی دیگر را به PPI اضافه کنید که به شیوه ای متفاوت از PPI، به عنوان مثال، عوارض پنتوپرازول داروهای پیشگیری از حرکت یا مانع فوم است. در صورت لزوم، می توان از سه نوع دارو استفاده کرد. اگر یک پاسخ رضایت بخش برای این درمان حداکثر وجود نداشته باشد، آزمون 24 ساعته PH باید انجام شود. چه باید در نظر گرفته شود جراحی یا شاید یک آزمایش غربالگری آندوسکوپی برای GERD؟ (همانطور که قبلا ذکر شد، اثربخشی درمان های اندوسکوپی اخیرا توسعه یافته هنوز مشخص نشده است.)


قرص پنتوپرازول و بررسی عوارض آن

بیماران باید جراحی را در نظر داشته باشند، در صورتی که دارای سقط جنین باشند که نمی توانند با دارو کنترل شوند. این توصیه بسیار مهم است اگر انسداد ناشی از عفونت در ریه ها باشد یا در شب اتفاق می افتد که آسپیراسیون به ریه ها بیشتر احتمال دارد. بیماران همچنین باید جراحی را در نظر بگیرند قرص پنتوپرازول اگر آنها نیاز به دوزهای بالا از PPI یا داروهای متعدد برای کنترل ریفلاکس خود دارند. بحث شده است که آیا تمایل به آزاد شدن نیاز به مصرف داروهای طول عمر برای جلوگیری از علائم GERD به خودی خود یک دلیل رضایت بخش برای عمل جراحی است یا خیر.


پنتوپرازول در بارداری و بررسی عوارض آن

بعضی از پزشکان - عمدتا جراح - توصیه می کنند که تمام بیماران مبتلا به مریض بارت عمل جراحی. این توصیه بر اساس اعتقاد بر این است که جراحی موثرتر از مراقبت اندوسکوپی یا تخلیه بافت غیرطبیعی است و پس از درمان با داروهای سرکوب کننده اسید در جلوگیری از ریفلاکس و تغییرات سرطانی مری است. پنتوپرازول در بارداری مطالعاتی وجود ندارد، با این وجود نشان دادن برتر بودن عمل جراحی بیش از داروها یا تخلیه برای درمان GERD و عوارض آن است. علاوه بر این، اثربخشی درمان دارویی را می توان با آزمایش 24 ساعته PH بررسی کرد.


زمان مصرف پنتوپرازول و بررسی عوارض آن

بیماری های گوارشی افسانه ها: سوء تفاهم های رایج افسانه های بیماری های دیابتی تصاویر به نمایش در اسلاید ها RxListTake the GERD Quiz Diverticulitis (Diverticulosis): زمان مصرف پنتوپرازول درباره این بیماری های گوارشی اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های گوارش Diversticulitis (Diverticulosis) Slideshow Pictures WHAT IS THE ISSUES OF UNRESOLVED IN GERD (ACID REFLUX) Mechanism of سوزش معده و آسیب یک مسئله حل نشده در GERD روابط نا متناسب بین رفلکس اسید، سوزش سر دل و آسیب به مری و مری (ازوفاژیت و عوارض).


منابع : پنتوپرازول, عوارض پنتوپرازول, قرص پنتوپرازول, پنتوپرازول در بارداری, زمان مصرف پنتوپرازول, نحوه مصرف پنتوپرازول, پنتوپرازول خارجی, جایگزین قرص پنتوپرازول, دوز مصرف پنتوپرازول, آمپول پنتوپرازول, پنتوپرازول 20, تفاوت پنتوپرازول با امپرازول