سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

درمان کیست تخمدان در دختران

چگونه می توان با استفاده از روش هایی غیر از داروهای شیمیایی  کیست تخمدان را درمان کرد؟ آیا می دانید شما حتی می توانید باتغذیه و رژیم غذایی به درمان این عارضه بپردازید. در این مقاله از دکتر سلام ما به بررسی روش های درمانی سنتی و خانگی این عارضه خواهیم پرداخت. منابعی از لینک ها و سایت ها:


کیست تخمدان


درمان کیست تخمدان


جراحی کیست تخمدان


کیست تخمدان و بارداری


علائم کیست تخمدان


کیست تخمدان در دختران

تخم مرغ در یک کیسه فولیکول نامیده می شود. تخمک درون تخمدان رشد می کند در حالی که استروژن (هورمون آزاد شده توسط تخمدان) رحم را برای بارداری در حال رشد آماده می کند. استروژن باعث می شود که پوشش رحم رشد و ضخیم شود تا آماده شدن برای تخمک گذاری تخم مرغ حاصل شود که منجر به حاملگی می شود. کیست تخمدان این چرخه هر ماه رخ می دهد. اگر تخمک بارور نگردد، محتویات رحم سپس اخراج می شود و منجر به شروع یک دوره قاعدگی می شود. اولین روز خونریزی اولین روز بعد از چرخه قاعدگی است. چه کسی کیست تخمدان را می گیرد؟ کیست تخمدان شایع است و زنان در تمام سنین را تحت تاثیر قرار می دهد.


درمان کیست تخمدان در دختران

علاوه بر این، ممکن است جراحی در شرایط خاص برای حذف کیست (ها) ضروری باشد. مهم است که عملکرد تخمدان ها را چگونه درک کرده و نحوه ایجاد این کیست ها را بدانیم.تخمدانها چه کار می کنند؟ درمان کیست تخمدان زنان معمولا دو تخمدان دارند که تخم مرغ را ذخیره و آزاد می کنند. هر تخمدان در مورد اندازه گردو است و یک تخمدان در هر طرف رحم قرار دارد. یک تخمدان هر ماه یک تخمک را آزاد می کند و این پروسه تخمک گذاری نامیده می شود. تخمک گذاری تقریبا وسط یک دوره قاعدگی ماهانه زن است.


جراحی کیست تخمدان در دختران

درمان کیست تخمدان پاره شده شامل داروهای کنترل درد است. به علت سوزش ارگان های داخلی از محتویات کیست، ممکن است نیاز به عمل جراحی کیست های درماتوئید شکست خورده باشد. کیست های بزرگتر ممکن است نیاز به جراحی برای حذف کیست یا بیوپسی برای رد سرطان داشته باشند. کیست تخمدان چیست؟ جراحی کیست تخمدان کیست تخمدان کیسه های کوچک مایع هستند که در تخمدان های زن رشد می کنند. اکثر کیست ها بی ضرر هستند، اما برخی ممکن است باعث مشکلات دیگری مانند پارگی، خونریزی یا درد شوند.


کیست تخمدان و بارداری در دختران

به ندرت، کیست های تخمدان بخشی از سرطان تخمدان هستند. کیست تخمدان خوش خیم باعث ایجاد سرطان نمی شود و اکثریت کیست های تخمدان خوش خیم می باشند. برخی از انواع کیست تخمدان (سندرم تخمدان پلی کیستیک و کیست های مربوط به اندومتریوز) ممکن است برای یک زن باردار مشکل ساز شود. کیست تخمدان و بارداری گاهی اوقات در حاملگی دیده می شود که کیست های تخمدانی ساده (کیست عملکردی). کیست درموئید و سایر انواع کیست ها نیز ممکن است در زنان باردار رخ دهد. شروع ناگهانی درد شدید علائم مشخصی از کیست تخمدان پاره شده است.


علائم کیست تخمدان در دختران

سونوگرافی واژن (لگن) می تواند برای نشان دادن حضور کیست تخمدان استفاده شود. کیست تخمدان می تواند در اندازه های مختلف متفاوت باشد. بسیاری از آنها بسیار کوچک هستند، در حالی که کیست های مرتبط با تومور تخمدان ممکن است قطر 12 اینچ یا بیشتر باشد. در برخی موارد، کیست علائم کیست تخمدان تخمدان می تواند مشکلات را در دوره های قاعدگی مانند خونریزی غیر طبیعی یا نامنظم ایجاد کند. تظاهرات (خونریزی نور) از واژن نیز ممکن است به علت برخی کیست تخمدان رخ دهد.


منابع : کیست تخمدان, درمان کیست تخمدان, کیست تخمدان و بارداری, علائم کیست تخمدان, اندازه کیست تخمدان, درمان گیاهی کیست تخمدان, پارگی کیست تخمدان, کیست تخمدان هموراژیک