سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

بیماری لوپوس و آشنایی بیشتر با آن

شاید دیده باشید که بعضی از افراد جوش ها و کهیرهایی به شکل پروانه بر روی بینی و گونه خود دارند و حتما از دیگران یا خود فرد شنیده اید که وی به بیماری لوپوس مبتلا شده است. این افراد در اثر چه علت هایی به بیماری لوپوس مبتلا می شوند؟ با ما باشید تا بیشتر بدانید.

منابعی از لینک ها و سایت ها:


بیماری لوپوس


انواع لوپوس


عکس بیماری لوپوس


بیماری لوپوس و بارداری


تشخیص بیماری لوپوس


بیماری لوپوس و آشنایی بیشتر با آن

سایر عوارض جانبی برای هر دارو خاص است. برای مثال، متوترکسات می تواند مسمومیت کبدی را ایجاد کند، در حالی که سیکلوسپورین می تواند عملکرد کلیه را مختل کند. در سال های اخیر، Mycophenolate mofetil (CellCept) به عنوان یک داروی موثر برای لوپوس، به ویژه هنگامی که با بیماری کلیوی همراه است، استفاده می شود. بیماری لوپوس CellCept در معکوس کردن بیماری کلیوی فعال لوپوس (بیماری لوپوس کلیوی) و در حفظ بهبودی پس از ایجاد آن مفید است. عوارض جانبی جانبی پایین تر از داروهای سنتی سوءمصرف دارو است.


انواع لوپوس و آشنایی بیشتر با آن

به ندرت، افراد مبتلا به SLE میتوانند سطوح پلاکتی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کنند، در نتیجه خطر ابتلا به خونریزی بیش از حد و خود به خود را افزایش می دهد. از آنجایی که به نظر می رسد که تللوم، محل اصلی تخریب پلاکت ها، حذف جراحی طحال گاهی اوقات برای بهبود سطح پلاکت ها انجام می شود. انواع لوپوس درمان های دیگر شامل پلاسماییفراز و استفاده از هورمون های مردانه است. پلاسمافروز نیز برای حذف برخی از پروتئین های مضر (کریگوگلوبولین ها) استفاده می شود که می تواند به واسکولیت منجر شود. آسیب کلیه ناشی از SLE در مرحله پایانی نیاز به دیالیز و / یا پیوند کلیه دارد. تحقیقات نشان دهنده مزایای ریتوکسیماب (Rituxan) در درمان لوپوس است.


عکس بیماری لوپوس و آشنایی بیشتر با آن

ریتوکسیماب یک آنتی بادی تزریق داخل وریدی است که یک سلول گلبول سفید خاص، سلول B را با کاهش تعداد آنها در گردش خون سرکوب می کند. مشخص شده است که سلول های B نقش مهمی در فعالیت لوپوس دارند و زمانی که آنها سرکوب می شوند، بیماری به سمت بهبودی تمایل پیدا می کند. عکس بیماری لوپوس این ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی مفید باشد. سایر درمان های سرکوب کننده سلول های جدید B، بیومیف (بنلیستا) است. Belimumab بلوک تحریک سلول های B (یک محرک لنفوسیت B و یا مهار کننده BLyS خاص) و برای درمان بزرگسالان مبتلا به لوپوس اریتماتوز سیستمیک مثبت آنتی بادی فعال مثبت است که به طور استاندارد درمان می شوند.


بیماری لوپوس و بارداری و آشنایی بیشتر با آن

لازم به یادآوری است که اثربخشی بیبیماب در بیماران مبتلا به نفریت لوپوس شدید فعال یا لوپوس سیستم عصبی شدید فعال فعال مورد بررسی قرار نگرفته است. Belimumab در ترکیب با سایر روش های بیولوژیک و یا سیکلوفسفامید داخل وریدی مورد مطالعه قرار نگرفته است. آیا رژیم لوپوس اریتماتوز سیستمیک وجود دارد؟ بیماری لوپوس و بارداری به اشتراک گذاشتن داستان شما در حالیکه هیچ رژیم غذایی لوپوس خاص وجود ندارد، دانشمندان متوجه شده اند که مکمل های رژیم غذایی کم با روغن ماهی ماهی امگا 3 می توانند به کاهش بیماری التهاب و بیماری و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند. به طور کلی توصیه می شود که بیماران مبتلا به لوپوس یک رژیم متعادل داشته باشند که شامل غذاهای گیاهی و منابع نادر پروتئین است.


تشخیص بیماری لوپوس و آشنایی بیشتر با آن

DHEA (dehydroepiandrosterone) در کاهش خستگی، بهبود مشکلات تفکر و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به SLE کمک کرده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مکمل رژیم غذایی DHEA نشان دهنده بهبود یا تثبیت علائم و نشانه های SLE است. DHEA به طور معمول در فروشگاه های بهداشتی، داروخانه ها و بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. تشخیص بیماری لوپوس بیماری های روزانه اخبار بهداشت و درمان بیماری های قلبی عروقی یک بیمار تحصیل شده هپاتیت و بیماری های پیوند کلیه باعث دیابت بیماران مبتلا به سرطان پوست زنان DoctorsXML بیشتر اخبار سلامت »بیماری های هیدرولوژی و هپاتیت ) Valsartan RecallHow آیا بیمار لوپوس می تواند به جلوگیری از فعالیت بیماری (عود)؟


منابع : بیماری لوپوس , لوپوس پوستی, انواع لوپوس, عکس بیماری لوپوس , بیماری لوپوس و بارداری, تشخیص بیماری لوپوس, آیا بیماری لوپوس خطرناک است؟, آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود, آیا بیماری لوپوس واگیردار است