سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

میخچه پا چیست و چه عوارضی برای سلامتی دارد؟

افرادی که مبتلا به غدد عرق آسیب دیده هستند و یا در جاهای مختلف پای خود زخم و زگیل های زیادی دارند، بیشتر احتمال دارد که به  میخچه پا مبتلا شوند. افرادی که به بیماری هایی از جمله دیابت و کاهش جریان خون در پای خود هستند نیز خیلی باید مراقب باشند و از  میخچه جلوگیری کنند. اگر می خ0واهید روش های خانگی درمان این عارضه را بدانید با ما همراه باشید.

لینک هایی که به درد شما می خورد:

میخچه پا


میخچه


درمان میخچه


درمان میخچه پا


میخچه پا و انقباض رباط

آسیبهای ناشی از انقباض رباط، اختلالات عضلانی، کبودی و شکستگی به طور ناگهانی اتفاق می افتد (حاد). کشش، کشیدگی، کبودی و شکستگی ممکن است به علت تک یا ترکیبی از استرس ها در پا باشد. رباط پا یا مچ پا وقتی رخ می دهد که رباط هایی که استخوان ها را نگه می دارند، بیش از حد هستند و الیاف آنها بیش از حد پاره یا کشش دارند. میخچه پا آسیب به استخوان ها و مفاصل پا می تواند ناشی از یک ضربه یا پیچ و تاب به پا یا همچنین توسط ضربه تکراری است که می تواند منجر به شکستگی استرس شود. آسیب های ناگهانی نیرویی مثل کسی که روی پای خود می نشیند، ممکن است نه تنها در صدمه زدن به خونریزی باشد، بلکه باعث آسیب به عضلات و رباط های پا می شود.


میخچه را چگونه درمان کنیم؟

ریزش لیگامان در مفاصل پا ممکن است منجر به درد پا مزمن، بی ثباتی مشترک و ناهنجاری شود. تداخل مجدد همان ساختار پا ممکن است موجب شکستگی های شدید، تاندونیت، فاسیایت پاستار و استئوآرتریت حاد و مزمن شود.  میخچه شکستگی های استرس معمولا در استخوان های متاتارس، استخوان های طولانی پا دیده می شود و می توانند در استخوان های تاراس یا پا نیز رخ دهند. این شکستگی ها اغلب به عنوان شکستگی های مارچ شناخته می شوند، زیرا اغلب ناشی از استرس های غیر متمایز و جزئی از پیاده روی بیش از حد (راهپیمایی) به جای یک رویداد بزرگ ضربه ای است.


نحوه درمان پینه پا

عضلات و فاسیا پا را می توان با بارگذاری بیش از حد، بیش از حد و یا بیش از حد تحت فشار قرار داد. تاندونیت Achilles یک آسیب معمول در تاندون است که در پشت پاشنه قرار دارد. فاستسیت پایدار (شایع ترین علت درد پاشنه)، نتیجه ی کشیدگی میکرو آسیب به رباط بزرگ است که به نام فستیو پاستار شناخته می شود. درد تاندون و تورم ناشی از تنش غیرطبیعی تکراری منجر به تاندونیت می شود، که در نهایت منجر به اشک در تاندون ها می شود.


درمان میخچه و پینه پا

ضربات مستقیم به پا می تواند باعث کبودی، شکستن پوست و حتی شکستگی استخوان ها شود. متاتارسالژی از تحریک تکراری مفاصل پاشنه پا است. اصطلاح "کبودی سنگی" به طور معمول به عنوان یک درد موضعی خاص و حساسیت بالایی از پا شناخته می شود. "پا پا پا" یک آسیب جسمی معمولی است که در آن تاندون و کپسول زیر مفصل در پایه پا بزرگ است. تروما به ناخن مچاله می تواند سبب جمع شدن خون زیر ناخن و از دست دادن موقت یا دائمی انگل گردند.


منابع : میخچه پا ، میخچه ، درمان میخچه ، درمان میخچه پا ، درمان میخچه کف پا