سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

خواص سیاه دانه چیست و چگونه با دیابت مبارزه می کند؟

افرادی که به دیابت دارند همیشه به دنبال راهکارهایی برای کاهش قند خون هستند و سعی می کنند با روش های طبیعی و گیاهی دیابت خود را درمان کنند.  سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی از  خواص سیاه دانه برای درمان دیابت استفاده می شده است. اگر شما هم دیابت دارید و یا به دنبال راهی برای درمان دیابت می گردید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

منابعی از لینک ها و سایت ها:

خواص سیاه دانه


سیاه دانه


طریقه مصرف سیاه دانه


خواص سیاه دانه برای لاغری


خواص سیاه دانه برای مو  


سیاه دانه و فواید آن برای آلوپسی

مزایای مو     علاوه بر کمک به مراقبت های پوستی طبیعی، روغن های گیاهی روغن سیاه نیز برای مو وجود دارد. جای تعجب نیست که روغن سیاه دانه اغلب در لیستی از روش های طبیعی برای افزایش سلامتی مو و پوست سر به روش های مختلف برجسته شده است. از آنجایی که حاوی نیلگون است که توسط تحقیقات نشان داده شده است که آنتی هیستامین قابل توجه است، خواص سیاه دانه ممکن است به علت الوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آرئاتا از ریزش مو کمک بگیرد. با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد التهاب، می تواند به سلامت پوست سر به طور کلی کمک کند، شوره سر و خشکی را کاهش دهد و در عین حال سلامت مو را بهبود بخشد .  


خواص سیاه دانه برای تورم

برای مثال بتامتازون ممکن است تورم در صورت و دستان شما، تورم یا سوزش در دهان یا گلو، تنگی قفسه سینه، تنفس در معرض تنفس، تغییرات رنگ پوست، تارهای تیره، کبودی آسان، ضعف عضلانی و توجه شدید باشد. افزایش وزن در اطراف گردن، پشت، پستان، صورت و کمر نیز در قلمرو احتمال وجود دارد.  سیاه دانه  من در مورد شما نمی دانم، اما من به جای استفاده از چیزی طبیعی بر روی پوست من مانند روغن دانه های سیاه.  


 

خواص سیاه دانه برای مو و پوست خشک

یکی دیگر از بررسی های متداول و متاآنالیز که در سال 2018 منتشر شده است، یافته های حداقل 11 کارآزمایی بالینی کنترل شده با پلاسبو را نشان می دهد که نشان می دهد توانایی مکمل بذر سیاه دانه برای کاهش وزن بدن است. مکمل برای کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر نیز نشان داده شده است. همچنین لازم به ذکر است که هیچ عارضه جانبی جدی از مکمل بذر سیاه دانه در هر یک از مطالعات گزارش نشده است.  سلامت کبد را ترویج می کند برای کسانی که با عملکرد ضعیف کبدی به علت عوارض جانبی  خواص سیاه دانه دارو، مصرف الکل یا بیماری مبارزه کرده اند، روغن سیاه دانه می تواند روند بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در یک مطالعه اخیر مدل حیوانی، دانشمندان کشف کردند که روغن دانه سیاه دانه از عملکرد کبد بهره می برد و به جلوگیری از آسیب و بیماری کمک می کند.  


 

خواص سیاه دانه برای لاغری و سوء تغذیه

کمبود مواد غذاییادعای از دست دادن وزن روغن دانه های سیاه، در حقیقت، علمی در پشت آنها است. مجله دیابت و اختلالات متابولیک مطالعه ای را به صورت سیستماتیک بررسی ادبیات برای گیاهانی که دارای خواص ضد چاقی هستند و کشف کردند که روغن سیاه دانه یکی از موثرترین داروهای طبیعی در این سیاره است، سیاه دانه منتشر کرد. پوست را محافظت می کنددر مطالعه ای که محققان ایرانی انجام دادند، بزاق Nigella به عنوان کرم پوست بتامتازون در بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت اگزما دست یافت. (23) تا زمانی که شما واکنش آلرژیک به روغن دانه سیاه را نداشته باشید، با لیست شستشو از عوارض جانبی وحشتناک مانند کرم های معمولی نمی آیند. 


 

طریقه مصرف سیاه دانه برای اسهال و یبوست

در واقع، بر طبق این مطالعه، دانه سیاه دانه "تحمل گلوکز را به طور موثر به عنوان metformin بهبود می بخشد؛ با این حال عوارض جانبی قابل توجهی را نشان نداده و دارای سمیت بسیار کمی است. "این عظیم است چرا که متفورمین یکی از داروهای دیابت نوع 2 که بیشترین تجویز را دارد، می تواند عوارض جانبی فراوانی را شامل شود: پف کردنیبوست مصرف سیاه دانه  / اسهالفلاشینگ پوستگاز / سوء هاضمهسوزش سر دلسردردتغییر ناخنطعم فلزی در دها کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است. تقریبا هر سم از طریق کبد فرآوری می شود و صفرا از کبد، کلید هضم چربی ها است و ذهن و بدن شما را سالم و سالم نگه می دارد.


 

خواص سیاه دانه چیست و چگونه با دیابت مبارزه می کند؟

مبارزه با دیابتمحققان شورای تحقیقات پزشکی هند، در مقاله اخیر منتشر شده توسط مجله غدد درون ریز و متابولیسم، به این نتیجه رسیده اند که روغن دانه های سیاه دانه "سبب بازسازی جزئی بتای پانکراس می شود، غلظت انسولین سرم را کاهش می دهد و غلظت سرمی گلوکز را کاهش می دهد .سیاه دانه  "(19) این در واقع بسیار عمیق است، زیرا Nigella sativa یکی از معدود مواد موجود در این سیاره است که برای جلوگیری از دیابت نوع 1 و نوع 2 پیشنهاد شده است. 


 منابع : خواص سیاه دانه برای لاغری ، خواص سیاه دانه برای مو ، خواص سیاه دانه با ماست ، نحوه مصرف سیاه دانه ، طریقه مصرف سیاه دانه ، خواص سیاه دانه در طب اسلامی ، مضرات سیاه دانه