سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

اسهال خونی را چگونه درمان کنیم؟

هر کسی که درون مدفوع خود؛ خون ببیند مسلما دچار ترس و دلهره می شود. آیا می دانید که اسهال خونی چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟ آیا هیچگونه درمان خانگی برای اسهال خونی می شناسید؟


اسهال خونی را چگونه درمان کنیم؟

غذاهای سرخ شده: غذاهایی که به طور طبیعی قرمز هستند و حاوی رنگ قرمز مواد غذایی هستند می توانند قرمز مدفوع را تبدیل کنند. اسهال سرخ ممکن است رخ دهد، اگر غذائی که یک فرد غذا می خورد سبب مسمومیت غذایی شود یا معده را تحریک کند. غذاهایی که می توانند قرمز مدفوع شوند، شامل چغندر، سیب زمینی سرخ شده، آب نبات قرمز، سرخ شدن قرمز، قرص قرمز، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی است.  خونریزی گوارشی (GI): اسهال خونی تعدادی از بیماری ها ممکن است منجر به خونریزی GI، از جمله پولیپ های روده ای، بیماری التهابی روده (IBD) یا سرطان معده شود. این شرایط می تواند باعث خونریزی قابل توجهی شود که ممکن است باعث اسهال شود.


درمان اسهال خونی چگونه است؟

هموروئید: هموروئید عروق خونی را که در داخل رکتوم و انسداد رخ می دهد، تحریک می کند. آنها یک علت رایج خونریزی مجدد و اسهال قرمز هستند.  داروها: عوارض جانبی برخی از داروها ممکن است باعث مدفوع قرمز شود. آنها همچنین می توانند درمان اسهال خونی معده را تحریک کنند و به طور بالقوه باعث اسهال شوند. داروهایی که باعث مدفوع قرمز می شوند شامل آنتی بیوتیکهای مایع است.  شکاف مقعد: گاهی اوقات خراش در ناحیه مقعدی به نام شکم مقعد می تواند باعث ایجاد مدفوع خونین شود. در این مورد، ممکن است مقدار کمی خون قرمز روشن باشد.


رنگ اسهال خونی چگونه است؟

چشمت در رنگ مدفوع اغلب می تواند به فرد کمک کند که علت ایجاد نشانه های دستگاه گوارش را مشخص کند. استول می تواند در یک رنگ مختلف باشد و انواع مختلفی از آن داشته باشد: مدفوع سیاه: تاریری، مدفوع سیاه یا مدفوع، قاعده قهوه می تواند گوارشی بالقوه را نشان دهد رنگ اسهال خونی (GI) خونریزی می کند. اسهال سیاه بعضی اوقات می تواند خونریزی GI بالا را نشان دهد؛ زیرا خون زمان بیشتری برای عبور از دستگاه گوارش و تیره شدن داشته است. برخی از غذاها مانند شیرینی یا مقدار بالایی از آب انگور ممکن است مدفوع سیاه را نیز ایجاد کنند.


علت اسهال خونی

مدفوع سبز: مدفوع سبز ممکن است به دلیل وجود صفرا در مدفوع باشد. مصرف مکمل های آهن همچنین می تواند باعث ایجاد مدفوع شود تا سبز تیره شود. مدفوع پائین: مدفوع رنگی رنگی یا رنگی ممکن است در مجرای صفراوی که از کیسه صفرا خالی است، سنگی را نشان دهد. اگر یک فرد ادرار تیره را نیز ببیند، این نشان می دهد که کیسه صفرا یا کبد می تواند علت اصلی باشد. علت اسهال خونی برخی از آنتی اسیدها که حاوی هیدروکسید آلومینیوم نیز می توانند مدفوع کمر را ایجاد کنند. مدفوع کم چرب: مدفوع زرد ممکن است نشانه ای از عفونت یا اختلال تحمل پذیری مانند بیماری سلیاک باشد. همه چیزهایی که باید درباره دیسنتری بدانید. همه چیزهایی که باید درباره دیسستی داری بدانید. گرفتگی معده و اسهال.


قرص برای اسهال خونی چگونه است؟

بدون هیدراتاسیون مناسب، حتی می تواند مرگبار باشد. بیشتر بدانید. آب آشامیدنی NOWTreatmentwoman ممکن است به عنوان یک درمان برای اسهال کمک کند. اغلب آب خوردن ممکن است به جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال کمک کند. وقتی فرد مبتلا به اسهال می شود، مقدار قابل توجهی از مایعات را از طریق مدفوع خود از دست می دهد. قرص برای اسهال خونی هنگامی که این اتفاق می افتد، فرد می تواند دچار کم آبی شود. فرد باید به طور مرتب آب نوشیدنی های کوچک یا آبجو را جایگزین الکترولیت می کند تا جایگزین آب از دست رفته شود. دیارا اغلب راهی است که بدن از ویروس ناخواسته خلاص شود.


منابع : اسهال خونی, درمان اسهال خونی, رنگ اسهال خونی, علت اسهال خونی, شکل اسهال خونی, قرص برای اسهال خونی, درمان گیاهی اسهال خونی, علائم اسهال خونی, اسهال خونی بدون تب, عکس اسهال خونی