سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر سلام | مجله پزشکی دکتر سلام

تومور مغزی و میزان احتمال مرگ ناشی از این سرطان

سر درد یکی دیگر از نشانه های تومور مغزی  می باشد در این صورت فرد احساس می کند در کنترل تعادل و راه رفتن خود مشکل دارد و واکشی اطلاعات از حافظه خود را به سختی انجام می دهد. همچنین فرد احساس می کند که در منقبض کردن عضلات خود با مشکل مواجه می گردد. پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را بخوانید.

منابعی از لینک ها و سایت ها:


تومور مغزی


پیشگیری از تومور مغزی


علت تومور مغزی چیست؟


درمان تومور مغزی


تومور مغزی و میزان احتمال مرگ ناشی از این سرطان

تشعشع کل مغز معمولا برای درمان سرطان است که از قسمت دیگری از بدن به مغز می رسد و تومورهای متعدد را در مغز تشکیل می دهد. فرم پرتو درمانی با استفاده از پرتوهای پروتون برای استفاده در افراد مبتلا به تومور مغزی . برای تومورهایی که بسیار نزدیک به مناطق حساس مغز هستند، پروتون درمانی ممکن است  تومور مغزی خطر عوارض جانبی مرتبط با تابش را کاهش دهد. اما پروتون درمان اثبات مؤثرتر از پرتودرمانی استاندارد با اشعه ایکس نیست. اثرات جانبی پرتودرمانی بستگی به نوع و دوز اشعه ای که دریافت می کنید بستگی دارد. عوارض جانبی شایع در طی یا بلافاصله پس از تابش عبارتند از: خستگی، سردرد، از دست دادن حافظه و تحریک پوست سر. جراحی جراحی • رادیوهای جراحی Stereotactic گاما چاقو • رادیو تراپی Stereotactic radiosurgery استروتاکتیک جراحی است که به معنای سنتی نیست.


پیشگیری از تومور مغزی و میزان احتمال مرگ ناشی از این سرطان

در موارد دیگر، تومورها نمی توانند از بافت اطراف جدا شوند یا در محدوده حساس مغز شما واقع شوند و جراحی خطرناک باشد. در چنین شرایطی، پزشک شما همان مقدار تومور را از بین می برد. حتی از بین بردن بخشی از تومور مغزی، ممکن است علائم و علائم شما را کاهش دهد. جراحی برای از بین بردن تومور مغزی دارای خطراتی نظیر عفونت و خونریزی است. خطرات دیگر ممکن است به بخشی از مغز شما که تومور شما در آن قرار دارد پیشگیری از تومور مغزی بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، جراحی در یک تومور در نزدیکی اعصاب که به چشم شما متصل است ممکن است خطر از بین رفتن دید را داشته باشد. Radiation therapy Radiation therapy با استفاده از پرتوهای پر انرژی مانند اشعه ایکس یا پروتون ها برای کشتن سلول های تومور می باشد. پرتودرمانی می تواند از یک دستگاه خارج از بدن شما (پرتو پرتوی خارجی)، یا، در موارد بسیار نادر، رادیواکتیو می تواند در داخل بدن شما قرار گیرد نزدیک به تومور مغزی شما (برشیوتراپی). پرتو پرتو خارجی می تواند فقط در ناحیه ی خود مغز که در آن تومور قرار دارد، یا می تواند به کل مغز شما (تشعشع کل مغز) اعمال شود.


علت تومور مغزی چیست؟ و میزان احتمال مرگ ناشی از این سرطان

جراح مغز شما یک سوراخ کوچک را به جمجمه خود متصل می کند. سپس یک سوزن نازک از طریق سوراخ وارد می شود. با استفاده از سوزن بافت سوزنی برداشته می شود که اغلب توسط CT یا MRI اسکن می شود. سپس نمونه بیوپسی تحت میکروسکوپ برای تعیین اینکه آیا آن سرطانی یا خوش خیم است علت تومور مغزی چیست؟ مشاهده می شود. آزمایش های پیشرفته آزمایشگاهی می تواند سرنخ های دکتر خود را در مورد پیش آگهی شما و گزینه های درمان خود ارائه دهد. درمان درمان تومور مغزی بستگی به نوع، اندازه و محل تومور، و همچنین سلامت کلی و تنظیمات شما دارد. جراحی اگر تومور مغزی در جایی که امکان دسترسی به آن برای یک عملیات فراهم می شود، جراح شما کار خواهد کرد که حداکثر تومور مغز را از بین ببرد. در بعضی موارد، تومورها کوچک و آسان هستند تا از بافت اطراف مغز جدا شوند، که باعث می شود کل جراحی حذف شود.


درمان تومور مغزی و میزان احتمال مرگ ناشی از این سرطان

ممکن است به شما کمک کند که تومور را ارزیابی کرده و برنامه ریزی کنید. دیگر تست های تصویربرداری توصیه می شود، از جمله توموگرافی کامپیوتری (CT). توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) ممکن است برای تصویربرداری از مغز استفاده شود، اما برای ایجاد تصاویری از سرطان مغز مانند دیگر انواع سرطان مفید نیست. • آزمایشهایی برای یافتن سرطان در سایر قسمتهای بدن شما. اگر مشکوک است که تومور مغزی شما ممکن است درمان تومور مغزی به علت سرطان است که از ناحیه دیگری از بدن شما پخش شده است، پزشک ممکن است آزمایش ها و روش هایی را برای تعیین محل سرطان ایجاد کند. یک نمونه ممکن است یک اسکن CT یا PET باشد تا نشانه هایی از سرطان ریه را جستجو کند. • جمع آوری و آزمایش نمونه ای از بافت غیرطبیعی (بیوپسی). بیوپسی را می توان به عنوان بخشی از عملیات برای حذف تومور مغزی انجام داد یا بیوپسی را با استفاده از یک سوزن انجام داد. بیوپسی سوزن استرئوتاکتیک ممکن است برای تومورهای مغزی در سختی به مناطق یا مناطق بسیار حساس در مغز شما که ممکن است با عملیات گسترده تر آسیب می رسانند.


منابع : تومور مغزی, پیشگیری از تومور مغزی, علت تومور مغزی چیست؟, درمان تومور مغزی, جراحی تومور مغزی, انواع تومور مغزی, علت تومور مغزی, عوارض تومور مغزی, تومور مغزی بدخیم, ویژگی سردردهای تومور مغزی, ایا تومور مغزی کشنده است